een week in vogelvlucht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu een week in vogelvlucht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

een week in vogelvlucht

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

15 November 2011 | Australië, Cairns

Ja, mensen nu gaat het echte backpacken beginnen...
Maar eerst mijn afgelopen week in vogelvlucht:
De dag na Bako heb ik nog een tour gedaan. Eerst naar een Oerang Oetang rehabilitation centre. Om 9.00 uur is het voedertijd en dus tijd voor de toeristen om te komen kijken. Er zijn in het hele centrum 26 mensapen heb ik me laten vertellen. Het voeren is extra boven op alles wat ze in de natuur vinden. Bij de voerplek waren 3 oerang oetangs te zien. Super leuk, aapjes kijken...
Daarna naar de Crocodile Farm, waar ze ook gingen voeren. Maar dan een stuk boven het water zodat de krokodillen gaan springen. Dat is wat je op de foto ziet.
Na de lunch naar de Fairy Cave, eerst heeel veel treden omhoog waarna je in de grot komt. Aan de ene kant was een opening en veel licht. De andere kant op was het donkere gedeelte die we (samen met een Duitse en Amerikaanse) hebben verkend. Dat is echt een goede plek voor een set van een spannende film. Daarna naar de Windcave. Die was erg donker, maar met heeeeel veel vleermuizen, en daarom wel bijzonder.
Na de tour kreeg ik in het office wat geld terug omdat er meerdere gasten gingen. Dus kom ik daar binnen vraagt de big bose aan mij of wat ik van de gids/driver vond. "best, prima". Hij was hem van plan om te ontslaan. Whaaa, wat moet ik daar mee, daar hoef je mij na een leuke dag niet mee lastig te vallen. Ik weet niet of de gids uiteindelijk zijn baan kwijt is...

Daarna een dagje zelf op stap. Eerst naar het busstation om te zoeken naar de juiste bus. Eerst werd me de verkeerde aangewezen waardoor ik pas na 2 uur wegreed in de goede bus. Naar Kubah National Park. Daar in mn eentje de jungle in. Je kan er gelukkig niet verdwalen aangezien er maar 1 route is, en er om de 500 meter een paaltje staat. Het pad leidde naar een waterval (zie foto), erg mooi! Onderweg ben ik wel 5 mensen tegen gekomen (een wandeling van een uur!) Toen ik terug kwam had ik de blaren onder mn voeten... Tsja je moet er wat voor over hebben.

Toen vond ik dat ik wel een dagje strand had verdiend. En dit keer was het weer voortreffelijk! Lekker een dagje op een bedje in de schaduw van de palmbomen geluierd. Ik wilde in de zee afkoelen, maar dat viel flink tegen. Het was eb en de zee was echt warm, bijna heet. Na ongeveer 100 meter de zee inlopen was het water nog maar tot navelhoogte... Helaas, afkoelen ging dus niet (alleen evt in het zwembad)

De laatste dag in Kuching rondgehangen. Nog even naar de andere kant van de rivier, met een watertaxi, leuke ervaring.

En toen op zaterdag om 3.30 uur op naar het vliegveld. Ik was er iets voor 4.00uur, was het nog heeel stil in de hal. De lampen gedimd geen shop open, alle balies nog dicht... Na 4 uur begon het leven langzaam te beginnen. om 6.00 uur vloog ik naar Kuala Lumpur en vervolgens naar Brisbane. Daar werd ik opgehaald door de familie. Waar ik heeeel erg goed ben verzorgd. Ik was de luxe niet meer gewend. Een heerlijk bed, goede douche, lekker eten!
Zondag hebben ze me de omgeving van Brisbane laten zien, Sunshine coast. Rijdend de bergen in, eerst door de droge eucaliptisch bomen - daar slapen de koala's in! Helaas geen een gezien, maar dat komt vast nog wel. Vervolgens verder naar boven, naar het regenwoud. In het regenwoud daar waren geen apen maar wel wallaby's (kleine versie van de kangaroo). Dus dat was een goed begin! Nog naar een toeristisch dorpje geweest, waar ze ook dutch poffertjes verkopen! haha.
Maandagmorgen heeft mijn achternichtje een citytrip verzorgt in Brisbane. Met de trein naar een mooie garden. Vervolgens naar de top van een appartementen complex, de 36ste verdieping, waar je een mooi uitzicht over de stad hebt. Dit is een plek waar geen toerist komt :-). Daarna naar de winkelstraat en naar Southbank. Als laatste met de City Cat naar de plek waar we werden opgehaald. De City Cat is een vorm van openbaar vervoer maar dan over de rivier. Super leuk, en heerlijk met de wind door je haren. Je merkt dan bijna niet dat de zon enorm brand, dus ja, ik ben een beetje verbrand, maar dat was zeker de moeite waard!
En nu ben ik in Cairns. Ik ben van plan om een duikcursus te gaan doen (moet nog medisch gekeurd worden...) en dan moet ik haasten om op tijd in Adelaide te komen (over 4 weken...)

Wordt vervolgd over een tijdje...

xx

  • 15 November 2011 - 02:30

    Peet:

    Aaaah jaloers jaloers jaloers!!!! Liefs uit Pittsburgh!

  • 15 November 2011 - 11:43

    Tonneke De Ruiter:

    Wat een geweldige verslagen elke keer Marianne. Zou niks voor mij zijn maar ik geniet vanaf de zijlijn.. Patienten missen je wel..Jij hen waarschijnlijk niet. haha Liefs, Herman en Tonneke

  • 15 November 2011 - 12:49

    Anfred:

    Hoi die Marianne,

    Weer een leuk reisverslag. Mooie tochtjes maken en lekker genieten. Wij vanavond weer door de kou (ja, ja vriezen is begonnen) naar trainen toe.
    Jij nog heel veel plezier natuurlijk gewenst. Groetjes van Anfred

  • 16 November 2011 - 09:39

    Mirella:

    Leuk allemaal zeg!!!! Veel plezier nog!!!!

  • 17 November 2011 - 16:12

    Maike:

    Ha Marianne!

    Wat een leuk verslag weer! Je beleeft iig allemaal erg leuke dingen! Geniet nog van je reis!

    Xxx, Maike.

  • 20 November 2011 - 15:53

    Mama:

    Vandaag heb ik pas je verhaal gelezen, ja dat komt ervan als je met elkaar Skipe(t), maar dat was geweldig vond je niet?
    Ik ben benieuwd hoe het met je drie daagse duikreis gegaan is en waar je nu zit! De great barrier reef is geweldig hé?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 20815

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: