Outback - DE rots! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu Outback - DE rots! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

Outback - DE rots!

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

20 December 2011 | Australië, Alice Springs

Ha mensen,

Nou ik ben weer in een plaats met wat meer faciliteiten dan de afgelopen week.
Tijdens de toer hebben we over de Stuart Highway (genoemd naar een ontdekkingsreiziger) gereden, die van Adelaide naar Darwin (helemaal boven in Australie) loopt. Langs deze weg was in het begin nog een kangaroe te zien, liggend in de schaduw van een boompje. Daarna was er af en toe een autowrak langs de kant van de weg te zien, maar verder bijna niks... DE outback dus, vrij groen, want het heeft relatief veel geregend. Dus groen op een rode ondergrond, best gaaf. Verder zijn er af en toe wat dorpjes, bij een stond een bord met 30 inwoners...
Eerst voor mijn pickup: ik moest naar een ander hostel lopen in Adelaide en ik dacht dat ik wist waar het was. Dus ik ging op pad om 6.00 uur s ochtends. Na een tijdje toch maar eens de weg gevraagd, na wat zoeken, bleek dat ik totaal de verkeerde kant op was gelopen. Na 45 minuten (30 minuten te laat) kwam ik aan bij mijn opstapplaats... oeps, goeie binnenkomer. En als klap op de vuurpijl had ik onder beide voeten een grote blaar van mijn Birckenstocks. Maar ja, het zou alleen maar een toer worden van elke dag een wandeling...:-(.
De eerste twee dagen hebben we in Flinders Rangers doorgebracht, net voor de echte outback. Een bergachtig gebied, met een berg The Dutchman, die we als eerste beklommen. 1,5 uur omhoog wandelen (mijn blaren had ik maar doorgeprikt) De gids vond dat we schoenen aanmoesten, dus voor het eerst sinds mijn landing in Kuching mijn schoenen weer aangetrokken, dat was even wennen.
De volgende dag Flinders Rangers verder verkent en de dag erna op naar Coober Pedy. De opaalmijnstad van de wereld. We sliepen daar in een hostel onder de grond, eigenlijk meer in een rots. In Coober Pedy zijn veel huizen en accomodaties zo gebouwd vanwege de warmte. De volgende dag begon met REGEN, niet te geloven midden in de dessert, maar echt waar. Gelukkig waren wij binnen, we hebben meer geleerd over de opaalmijnen en de ondergrondse huizen, hoe ze die creeeren (de rots opblazen...). Daarna zelf opalen mogen zoeken, midden in de zon. Dat was voor mij niet weggelegd, ik vond het saai. Maar ja, anderen hebben toch echt wat opaal kunnen vinden! Dat is wel weer leuk om als souvenir mee te nemen.
Als verrassing mochten we kijken hoe kangaroes werden gevoerd met de fles, heel schattig.
De volgende bestemming was Marla, daar was een zwembad!!! Heerlijk! En voor het eerst in een swag geslapen. Dat is een oprolbaar bed. Je slaapt dus onder de sterrenhemel!
De volgende dag gelijk weer de bus in naar de belangrijkste bestemming, ULURU (Ayers rock). s middags eerst in Kata Tuja gewandeld, een rostpartij vlakbij. We mochten de hele wandeling maken, want het was maar 33 graden (bij 36 wordt een deel van de route afgesloten). Vervolgens onder het genot van een champagne (jaja iets te vroeg) en een chipje de zonsondergang bij Uluru gezien.
Om 22.30 in bed en voor 4.00 uur er weer uit om zonsopgang bij Uluru te zien! haha, jaja je kan geen genoeg van de rots krijgen! Daarna een wandeling rond de Uluru gemaakt van 9 km. Het werd warmer en warmer, die dag tot 37 graden... Gelukkig hadden we de wandeling voor 9.00 afgerond. Nog even naar het cultureel centrum geweest (Uluru is een belangrijke rots voor de Aberiginals).
's Middags weer in de bus om naar Kings Canyon te gaan (er was weer gelegenheid om te zwemmen, heerlijk!). Daar voor de laatste nacht in een swag geslapen. Om 4.30 op, om te wandelen in de Kings Canyon. Omdat het vandaag 40 graden zou worden... Een super leuke wandeling, die begint met de Heart attack hill, maar daarna goed te doen is.
En nu ben ik dus in Alice Springs, voor een nachtje en ik vlieg morgen naar Perth!! Daar ben ik bij familie, wat zal dat een luxe zijn!

Voor iedereen alvast fijne kerstdagen gewenst! Ik vier ze lekker in de warmte!

xx

  • 20 December 2011 - 09:16

    Edith:

    Wat maak jij veel mee in korte tijd! Geweldig! Groeten aan the family. Geniet maar van het mooie weer. Hier hebben we dat niet zo. Beetje nat.

  • 20 December 2011 - 10:08

    Anfred:

    hoi Marianne. Weer flinke, mooie tochten gemaakt lees ik Bedankt voor de kerstwens en jij natuurlijk ook fijne dagen gewenst. Hier vanavond de laatste training en dan op naar het nieuwe jaar.

    Groet van Anfred

  • 20 December 2011 - 15:23

    Mama:

    thanks voor je sms'tje 's morgens om 4.30, leuk dat je zo enthousiast was over Uluru met z'n vele kleuren!
    Hele fijne feestdagen in Byford bij de family

  • 22 December 2011 - 09:05

    Fred:

    Hoi Marianne,

    Weer hele mooie foto's van een magnefieke reis! Je bereist zowat heel Australië. Veel plezier bij de familie en iedereen daar fijne kerstdagen!
    Groeten, Fred.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 20805

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: