Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

13 December 2011 | Australië, Adelaide

Ha allemaal,
Mijn trip van drie dagen zit erop. En wat kan je veel zien in drie dagen! De great ocean road is geweldig! op onze eerste dag hebben we geluncht ergens langs de weg. Maar er waren daar veel koala's! Mijn eerste sinds ik in Australie ben. Dus mijn dag was gelijk goed. En wat bijzonder was dat 4 van de 6/7 actief waren (ze slapen 19 uur van de 24). En eentje heeft netjes voor me geposeerd! We hebben daar ook wilde soort van papegaaien gevoerd!
Aan het eind van de dag (na heel wat mooie views) hebben we met zondsondergang de 12 apostelen gezien (helaas was ik mijn camera vergeten, zat in mn andere tas die ik bij de accomodatie had laten staan). Na zonsondergang bleven we wachten want er zouden pinguins te zien zijn op het strand. Dat is een stuk naar beneden, maar ze waren te zien (wij waren bevroren ondertussen...).
De volgende ochtend terug naar de 12 apostelen (met camera!) en daarna verder naar nog meer mooie views. Daarna wat meer landinwaarts gegeten in de krater van een vulkaan. Maar het is daar heel groen en er waren ook koala's en emoe's (kleine variant van de struisvogel). Deze vogels moesten we wegjagen van ons eten...
Daarna verder landinwaarts naar een National Park 'the Grampions'. Daar twee wandelingen gedaan, naar the balconies (weer een mooi uitzicht) en naar een mooie waterval (261 treden naar beneden, en dus ook weer omhoog). daarna naar onze accomodatie waar de kangaroos en wallabies (de kleinere soort kangaroos) aan het grazen waren! Jaja al het Auzzie wildlife op 1 dag!
En vanochtend nog een langere wandeling door de grand Canyon (die is ook in Australie) naar de top van een berg. Super leuk, klauteren de berg op! (ik ben wel een beetje aan het trainen mensen...).
Nu ben ik in Adelaide en moet snel gaan slapen want morgen gaat de wekker al weer om 5.30 voor mijn volgende toer. 7 dagen de Outback door!
Slaap lekker allemaal!
xx

• 13 December 2011 - 12:54

Miranda:

Hoi hoi,

Wat een beesten allemaal, vast super gaaf om te zien!!!!
    Goed om te horen, dat je nog een beetje aan t trainen bent ha ha.
    Veel plezier in de Outback.....

Liefss v Miranda xx

• 13 December 2011 - 13:00

Anfred:

hoi hoi. Ja flink aan het trainen met dat vele wandelen. Ik blijf ook mijn best doen. Veel plezier op je volgende tour!!!!

Groetjes van Anfred

• 13 December 2011 - 13:09

Annemarie Muskee:

Leuk om te lezen hoe je ervaringen zijn! Geniet ervan!
    Groetjes,
    Annemarie

• 13 December 2011 - 17:09

Papa:

Je enthousiasme spettert er weer vanaf. Fantastisch om te lezen!
    Maarre.. die temp. die er boven staat, ±23grC, nou hier was het vandaag 11grC. We zijn dus al op de helft. Nu het wildlife nog...
    Nou ja, wíj hoeven niet wild rond te springen, geen mug, geen mier, geen wesp, geen prikbeestje te zien. Best rustig. Dan maar geen Zoo-animals die komen lunchen.

• 13 December 2011 - 22:04

Peet:

Ooow wat klinkt dit toch allemaal goed!!!! Heel veel plezier met de 7 dagen in the middle of nowhere!!! En super lief van je kaartje! Hij is afgelopen weekend al aangekomen!
    Liefs!

• 14 December 2011 - 11:18

Michiel:

Dag Marianne,
    Veel van je patienten in Veenendaal vragen hoe het met je gaat. Ik zou bij deze doorgeven dat je het goed maakt. ;) Groeten je waarnemer.

• 14 December 2011 - 18:12

Fred:

Hoi Marianne,

Een fikse wandeling hier op de Posbank valt behoorlijk in het niet, vergeleken bij de trips die jij maakt. Je bent lekker bezig daar. Zeker een goede voorbereiding voor de outback tour.
    Wat een geweldig continent is dat Australië toch! En al die beesten huppelen daar voor je ogen gewoon in de rondte. Als er hier een dier in het wild gespot wordt, staat het de volgende dag in de krant.

Take care in the outback there!
    Groeten, Fred.

• 14 December 2011 - 21:28

Petra:

Het klinkt weer super, gaaf ook van al die dieren!! Geniet-ze!