Sinterklaas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

05 December 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Bij jullie is het alweer Sinterklaas,
in Australie niet helaas...
Door dit verhaal doe ik toch een beetje met jullie mee.
Het is heel gek, in december, zo vaak in zee.
De enige keer dat ik mijn busreis overdag maak,
was het gelijk raak.
Regen, wolken, regen,
dat viel voor een reisdag niet tegen.
Alleen de temperatuur was fout,
19 graden in Byron, om 22.00 uur, dat is koud!
De volgende dag waren de worken nog steeds van de partij,
de zon had een dagje vrij.
Er was ook veel wind
en dat maakt surfers zo blij als een kind.
Surfen wilde ik nog een keer prberen,
dus moest ik het maar gaan leren.
Na een hele middag les
geef ik mezelf een magere zes.
Ploeteren om te surfen op de golven,
meestal werd ik onder de golven bedolven.
Elke keer opnieuw proberen,
want alleen dan kan je iets leren.
Het gaan staan op het board was een grote uitdaging,
wat alleen met een beetje hulp ging.
Daarna ging ik in stand
op de golf naar het strand!
De volgende dag was er weer zon
en was ik een ochtend aan het strand, omdat het kon.
Vooral in de schaduw van een boom,
want volop in de zon, dan word je sloom.
En dat was niet mogelijk,
want ik ging weer de zee op, ongelooflijk.
Dit keer niet op een board,
maar in een kayak peddelde ik mezelf voort.
Door de brekende golven heen,
hield de instructor ons op de been.
Daarna met de hele groep op zoek,
want de schildpadden waren om de hoek.
Toen op zoek naar vinnen...
We raakten buiten zinnen
bij het zien van de eerste dolfijn, ver weg,
maar het was een echte dolfijn, zeg!
Er werd ons verteld dat je met fluiten dolfijnen kan lokken,
dus moesten we moesten het er maar op gokken.
Fluiten, met z'n alle door elkaar heen,
kwam er een dolfijn, en niet een
Nee zes, inclusief een kleintje.
Ja, echt waar, dit is geen geintje.
Toen ze ook nog kunstjes gingen doen
was ik helemaal uit m'n doen.
Dit had ik nog niet eerder gezien,
deze trip verdient een TIEN.
Terug naar het strand, moest surfend op de golven
en dus werd ik weer bedolven.
Kayak op z'n kop
maar ik ben er alweer bovenop.

Bij jullie is Sinterklaas in het land,
en ik ben ondertussen in Sydney beland.
De grootste stad van het land,
met beroemde beaches - STRAND!

Het ergste van het missen van Sinterklaas is
dat ik de perpernoten mis.
Dus zijn jullie de pepernoten zat
gooi ze niet in een gat.
Bewaar ze voor mij
dan ben ik als ik terug kom helemaal blij!
Veel plezier op Sinterklaasavond
wanneer de pepernoten worden gegooid, in het rond.

Groeten uit Australie

  • 05 December 2011 - 08:13

    Petra:

    Wauw, dit is echt heel bijzonder. Je bent een heus dichtwonder! Het is niet verkeerd om te lezen, nie
    En nu maar heerlijk gaan genieten van Sydney!

  • 05 December 2011 - 09:14

    Fred:

    Hoi Marianne,

    Ik wil echt niet slijmen,
    maar jij kan goed rijmen!
    Voor mij is dat niet weggelegd
    tenzij iemand het mij voorzegt.
    Ik laat het maar over aan iemand die het wel kan.
    dat lijkt me een goed plan.
    Marianne, je berichtjes vind ik echt top
    en als laatste voor ik stop:
    Voor jou ook een leuke dag,
    ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Groeten, Fred.

  • 06 December 2011 - 17:09

    Papa:

    Wat een super gedicht
    voor zo'n een-wereld-ver-weg wicht.

    Maar de sint is voorbij, dus nu kan ik gelukkig in proza verder.
    Dit Byronstrand bezoek is echt een topper geweest, zo te lezen. Als je terug bent leg je maar eens uit hoe super giftig en gevaaarlijk de zee-zand-strand-duin slang was. Je zal maar een lekker liggen te zonnen en zo'n geval kronkelt over je heen!.
    Van de foto's vind ik de tweede en de zevende f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h!! Vooral de 7e. Je zou er warempel voor naar Australië gaan.
    HG
    papa

  • 06 December 2011 - 19:11

    Mama:

    Wat een gedicht, fantastisch, volgend jaar kom ik je inhuren hoor!

    Leuk en dapper dat je geprobeerd hebt te surfen, het is maar moeilijk om je staande te houden op zo'n plank.
    Ik ben benieuwd welke specialiteit op sportgebied je nog meer ga doen!
    Veel plezier met de volgende busreis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 20811

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: