FRASER ISLAND - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu FRASER ISLAND - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

FRASER ISLAND

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

30 November 2011 | Australië, Rainbow Beach

Ha weblog-lezers!
Ben net terug van mijn trip naar Fraser Island. En heb eerst heerlijk gedoucht. Aangezien we geen douche hadden (we kampeerde net naast het strand). Het douchen wordt steeds minder tijdens mijn tripjes. Bij het duiken mocht ik nog 1x/dag 3 minuten douchen, bij de Whitsundays 1x/dag 30 sec (jaja echt) en nu dus twee dagen niet... Gelukkig hebben we wel veel gezwommen in schone meren en een kreek. Maar alles zat onder het zand.

We reden met 4 4wheeldrives achter elkaar over het eiland.
Ik heb ook mogen rijden (het laatste lange stuk ook!) en dat is toch wel gaaf. Lekker op het harde zand naast de oceaan en stukjes door het losse zand scheuren, in zn 1 en gassen maar!
Fraser is het grootste zandeiland van de wereld, 125km lang. En heeft erg mooie zoetwatermeren. Daar hebben we ons dus ook meerdere malen mogen vermaken. En we zijn naar de Champagne-pools geweest. Dat is de oceaan, die continu op de rotsen breekt. Af en toe zijn de golven zo hard, dat een aantal jongens om ver werden gegooid en wat schaafwondjes hebben opgelopen. Het was iig een leuk fotoplekje...
Ook nog in een kreek gedreven, het was net diep genoeg om te drijven, maar het ijskoud (denk aan het beekje in Luxemburg...)
En op de punt van het eiland op een hoge rots, Indian Head) geweest. Helaas alleen een klein haaitje kunnen spotten, wel meerdere schildpadden en stingrays.
En we kampeerde dus langs het strand, de afwas deden we in de oceaan. We moesten zelf koken op pitjes, 8 pitten voor ongeveer 30 mensen. Dat is wel wat behelpen, maar we kookten als groep. Verder was daar natuurlijk geen electriciteit dus echt k(r)amperen... (geen douche of toilet in de buurt) We sliepen met 3 volwassene in een klein koepeltentje. Alle tassen en schoenen moesten in de tent (of in de auto) ivm met de Dingo's (wilde honden). En die waren er, meerdere mensen hebben dingo's aan hun hoofd voelen snuffelen. En toen ik zonsopgang ging kijken (om 4.40uur) heb ik ze rond zien scharrelen. Ze zien er super schattig uit, als echte huisdieren, maar de verhalen vertellen iets anders. Alles wat maar naar mensen ruikt, halen ze uit de tent als er niemand in ligt. En alles wat eetbaar is halen ze uit je tas, ook al is het in de verpakking... In onze groep is dat niet gebeurt, maar ik heb de verhalen van de backpackers gehoord.

Nou mijn volgende stop is Byron Bay (eindelijk ga ik een andere staat bezoeken...) en dan Sydney! weer twee busreizen van meer dan 12 uur...

xx Marianne

PS ohja, ik zie eruit als een Francaise, praat als een Amerikaanse maar heb de lengte van een Nederlandse, haha. Dat is het grappige van het raden naar nationaliteit.

  • 30 November 2011 - 08:51

    Petra:

    He Marianne,
    het klinkt echt super!
    En wat een luxe dan he, zo'n douche :-)
    Dat zandeiland klinkt ook gaaf! Cool ook dat je zelf mocht rijden! Geniet nog even, groetjes uit Arnhem!

  • 30 November 2011 - 10:27

    Anfred:

    Hoi Marianne, goed zeg mooie reis en echt aan het ontspannen (soms verkramperen zoals je zei) en heerlijk genieten. Op naar de volgende staat en ook daar veel plezier gewenst.
    Groetjes van Anfred

  • 30 November 2011 - 10:42

    Papa:

    Re foto's en PS
    In India sprong je met franse elegantie
    en dat zien we hier ff nie!
    Bij het autorijden zie je er uit als een mid-west amerikaanse meid
    die over haar landerijen rijdt.
    En waar zijn de foto's van die man met mijter en staf?
    Echt waar, we staan gewoonweg paf!
    Want het bestaat in heel de wereld niet
    dat een nederlandse in deze tijd die man niet ziet!

    Ergo: amerikaans!

  • 30 November 2011 - 11:08

    Mama:

    Heerlijk zo'n kampeertripje, we genieten op afstand mee hoor!
    Toch is dat echt kamperen, vind ik.
    Gelukkig dat je je internationale rijbewijs hebt, rijden op zo'n zandvlakte doe je niet dagelijks!

    ps mail volgt

  • 30 November 2011 - 11:17

    Miranda:

    Hoi hoi,

    Wat een belevenissen allemaal zeg!!! Dit vergeet je nooit meer en geniet er nog maar ff lekker van.......

    Liefssss v miranda en alle turnsters xxx

  • 30 November 2011 - 16:37

    Fred:

    Hoi Marianne, elke keer dat ik je verslag lees en de foto's zie, raak ik doordrongen van het feit dat ik een heleboel moois heb laten liggen in Down Under. Nog meer reden om er nog een keer naar toe te gaan. Verder zie ik dat je de split nog steeds niet naar behoren uitvoert. Gauw weer wat aan je training doen!
    Groeten, Fred.

  • 30 November 2011 - 16:51

    Maike:

    Ha Marianne!

    Weer een heel gaaf verslag! Het rijden in de jeep klinkt erg leuk en de foto's bevestigen alles maar weer!

    Geniet ervan!

    Groetjes, Maike.

  • 30 November 2011 - 18:13

    Petrie:

    Echt leuk om te lezen wat voor belevenissen je daar allemaal hebt! Nog veel plezier!
    liefs Peet

  • 30 November 2011 - 22:38

    Lonneke:

    He Marianne,

    Super wat een avonturen. Als ik het kaartje bekijk zie ik wel wat bekende plaatsen en eilanden. Geweldig hè Aussie? Ik heb net een paar van je verhalen gelezen, als je nog maar weet wat je allemaal gedaan hebt als je weer terug bent. Maar daarom natuurlijk je belevenissen op de site! Je kunt er ook een boekwerk van laten maken als je straks weer thuis bent. Geniet van het avontuur! Liefs, Lonneke

  • 01 December 2011 - 16:10

    Kyra:

    ik heb mijn
    briefje van turnen gaa ik morgen i n leveren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 20819

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: