bemanning in de stress.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu bemanning in de stress.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

bemanning in de stress....

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

25 November 2011 | Australië, Airlie Beach

Ha lieve familie, vrienden en andere lezers!

Mijn zeiltrip zit er weer op. Het was heerlijk, alweer relaxen op het dek, lekker eten en af en toe afkoelen in het water.
Helaas hebben we alleen de laatste twee uur gezeild, voor de rest was er te weinig wind. MAar dat maakt de trip niet minder leuk.
Op dag 1 zijn we op een van de eilanden geweest. We werden aan de schaduwzijde afgezet en moesten ongeveer 15 minuten lopen tot een uitzichtpunt. Ik zag het mooiste strand tot nu toe, hagelwit zand en diepblauw water!! Na alle foto's zijn we naar beneden gelopen en mochten we ons 3 uur lang op dit supermooie strand vermaken en zwemmen in ons stingersuite (tegen kwallenbeten!) 's Avonds toen we voor anker lagen, kregen we gezelschap van een dolfijn en zagen we veel inktvissen in het water!
Helaas was deze dolfijn vanochtend al weg.
Vanochtend weer gedoken! Jaja, ik mag het natuurlijk niet verleren!
Daarna gingen we naar een andere plek om te snorkelen. Althans, dat was het plan. De eerste helft was al met de sloep naar een mini-eilandje gebracht. Toen de tweede groep (met mij erbij) in de sloep stapte sloeg de motor af. En die had er geen zin meer in. Dus na 5 minuten (we waren al afgedreven) sprong de schipper van de zeilboot en kwam het manusje-van-alles te hulp. Maar de moter liet het afweten. Dus gingen er twee peddelen. Maar er stond een harde stroming, wat er voor zorgde dat we erg langzaam gingen en de snorkelaars erg ver af dreven. De eerste raakte een beetje in paniek, dus we moesten een stukje met de stroom mee om haar op te pikken. Vervolgens weer hard tegen de stroom in. Toen er nog een klein stukje te gaan was, werd er gevraagd of we naar het eiland konden zwemmen, dan kon de sloep de afgedreven snorkelaars oppikken. Natuurlijk kon ik die 50 meter wel zwemmen, dus met drijfslang en snorkelset (geen flippers) het water in. Na 10 minuten zwemmen was ik buiten adem en nog geen meter dichterbij het eilandje... Gelukkig deed het motortje van de sloep het weer en werd ook ik, na alle snorkelaars, opgepikt. Tsja, dit was echte stroming... Voor de schipper was dit de eerste, en hopelijk laatste, keer dat hij dit meemaakte.
Maar iedereen was weer aan boord, waar de lunch klaarstond.

Nu op naar het volgende avontuur, Fraser Island! Helaas is het uitgesteld, er is iets misgegaan bij het boeken. Bij de tour dachten ze dat ik morgen al zou starten, maar dan kom ik aan in RAinbow Beach (vandaar vertrek ik) Dus kan ik nu pas maandag met de tour mee, een Selfdrive safari. Dat betekent dat ik minder lang in Sydney kan zijn...

Zo meteen stap ik de bus in voor 14 uur.
Ik heb al heel wat afstanden afgelegd in Australie, 2 uur vliegen en nu ben ik terug aan het reizen per bus. Maar ik ben nog steeds in dezelfde staat...

xx Marianne

  • 25 November 2011 - 07:51

    Petra:

    Wauw, het klinkt supergaaf! Dat moeten wel mooie foto's worden!
    Gaaf ook van die dolfijn!
    Heel veel plezier nog! Groetjes uit Arnhem :-)

  • 25 November 2011 - 08:40

    Fred:

    Hoi Marianne, spannend avontuur daar in het water, zeg! Lijkt wel op een hele enge film.... Maar verder heb jij de tijd van je leven. Wat een prachtige reis! Ben weer heel benieuwd naar je foto's. Take good care. Groeten, Fred.

  • 26 November 2011 - 16:32

    Mama:

    Je maakt wat mee hoor op je uitstapjes! Wat een sterke stroom zeg als jij al na vijf minuten bekaf bent, maar gelukkig dat ze je weer konden opvissen!
    Hoe was je busreis van 14 uur, nog wat kunnen slapen?
    We blijven je volgen hoor op de kaart, Sydney komt in de buurt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 20817

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: