Down under in de wereld van Nemo - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu Down under in de wereld van Nemo - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

Down under in de wereld van Nemo

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

21 November 2011 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik weer voet op vaste land gezet.
Na twee dagen in het zwembad en in het lokaal te hebben doorgebracht was ik en de rest van de groep klaar voor het echte werk. 3 dagen de oceaan op.

Met elke dag een paar pilletjes tegen zeeziekte ging het prima!
De dag van aankomst op de overnight boot hebben we twee duiken gedaan. GEWELDIG!
De volgende ochtend was de wake-up call om 5.30, en om 6.00 gingen we weer duiken. Tot 18 meter. Daarna ontbijt om direct weer te gaan duiken (om 8.00) Dat was onze certificationduik. We werden onderwater gefilmd, moesten wat grappige dingen doen, zonnebril opzetten, biertje drinken... Daarna kregen we ons certificaat onder water! Nu ben ik gecertificeerd om tot 18 meter te duiken. Die dag ook nog een nachtduik gedaan. Dat is een super ervaring. Alsof je in een hele donkere grot rondzwemt. Iedereen heeft zijn eigen zaklamp en wij gingen in een groepje duiken. Twee keer een haai gezien! Deze reefhaaien zijn niet gevaarlijk. Verder een cuttlefish die werd aangevallen. Hij heeft hetzelfde verdedigingsmechanisme als een stinkdier (gelukkig ruik je niks onderwater...), dat was grappig om te zien. bij de duiken van 6.00uur is heel veel leven te zien. De vissen die in de nacht actief zijn gaan hun plek zoeken om te slapen en de vissen die overdag actief zijn, zijn al wakker. Je neemt dan echt deel aan het leven onder water (het leven van Nemo). Verder heb ik een heeeele grote schildpad zien zwemmen en nog wat bijzondere dingen. Er zijn zoveel mooie kleuren onderwater, BEAUTIFUL!!!

Tussen de duiken door lagen we te relaxen op het dek in de zon, lekker luieren dus.
Bij elkaar 3 topdagen!

Vannacht ga ik met de bus richting Airlie Beach om twee dagen actief rond de WithSunday Islands te zeilen, weer slapen op de boot! Ik heb er al weer zin in!

Hoe is het ondertussen in Nederland? Mis ik nog iets?

xx Marianne

• 21 November 2011 - 07:07

Mirella:

Heeey Marianne! Wat gaaf zeg dat je daar gedoken hebt! Je MIST hier letterlijk niets haha het mist hier enorm al een aantal dagen, trekt overdag niet weg... Over 2 d wordt het beter volgens het weerbericht vanochtend :) veel plezier daar weer!

• 21 November 2011 - 11:45

Annemarie Muskee:

Zo dat duiken klinkt echt heel gaaf! Geniet van het zeilen!

Groetjes,
    Annemarie

• 21 November 2011 - 18:27

Arina:

Klinkt top!! Handig hè die pilletjes ;-)
    Geniet van de volgende trip!
    xxx

• 22 November 2011 - 07:44

Fred:

Hoi Marianne, volgens mij zit jij zo'n beetje in het mooiste stukje Australië! Zelf kwam ik niet verder dan Brisbane. De Withsunday eilanden zaten er wegens tijd gebrek net niet in. En jij zit daar nu! Gigantische bofkont! Heel veel plezier. De foto's geven alles mooi weer. Over mooi weer gesproken. Terwijl het daar zo'n graad of 30 is, moeten wij het doen met hooguit 10 graden. Of je iets mist hier.....

• 26 November 2011 - 05:29

Maike:

Wat klinkt dat duiken gaaf zeg! En helemaal leuk dat je nu het certificaat hebt en dus lekker je gang kan gaan!!
    Groetjes, Maike.