Wist je dat... - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu Wist je dat... - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

Wist je dat...

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

07 November 2011 | Maleisië, Kuching

Wist je dat...
..mijn tijd in Living Water Village er al weer drie dagen op zit?
..dit blog vooral over mijn tijd daar en mijn reis terug zal gaan?
..mijn laatste week werken erg afwisselend was?
..het begon met het ophangen van schilderijen?
..het mij werd toevertrouwd om te boren in het administratie gebouw?
..ik daarna een muur paars heb geverfd in de TC?
..dit in een uur was gefixt (samen met een mijn verfmaatje, een Nederlands meisje)?
..we s middags samen met twee kinderen eieren moesten checken?
..er eieren tussen waren waar de maden al uitliepen?
..ik dat heeeel erg vies vond?
..ik daarna heel graag een douche wilde nemen?
..toen ik me net in wilde zepen, het water stopte met stromen?
..na 20 minuten wachten er nog steeds geen water was?
..ik toen mijn vieze kleren maar weer heb aangetrokken?
..ik uiteindelijk in de Admin een indonesische bus heb genomen?
..dat zo'n douche ook prima is?
..het de dag erna weer nodig was om een indonesische douche te nemen?
..mijn werkmaatje en ik daarna hebben daarna gevraagd of we aub mochten verven (want alles beter als eieren checken...)?
..we toen de roze Admin nog rozer hebben geverfd?
..we de gele store nog geler hebben gemaakt?
..ik een deel van de gele verf naast de bak heb gegoten?
..daarom een stenen bak, daarom nu ook geel is?
..er nu een aantal weetjes volgen van Living water village?:
..er een aantal indonesische woorden erg op het Nederlands lijken?
..jullie mogen raden wat ze betekenen: Kulkas, Handuk, Kamar?
..jullie de volgende keer de antwoorden krijgen?
..ik graag Milo dronk?
..Milo warme chocolademelk is?
..ik toch een daardoor toch een beetje mee heb gedaan met de herfst bij jullie?
..elke avond een snack werd klaargemaakt?
..dit 4 avonden cake uit de bakkerij was?
..het 3 avonden noodles was?
.. ik alleen snack at als het cake was?
..ik de hele zoete en felgekleurde cake zal missen?
..het heel normaal is dat visitors extra veel zout over het eten doen?
..dit gedaan wordt omdat je veel zout verliest door zweten?
..ik hier alleen aan meedeed als we ei hadden?
..alle kerstkaarten al klaar zijn?
..veel kinderen hier aan mee hebben geholpen?
..ze in de laatste week nog 400 te gaan hadden?
..er dus schat ik wel 10x zoveel gemaakt zijn?
..er ook grote jongens zijn die kerstkaarten kleuren leuk vinden?
..dit gedaan werd bij een vrouw (vaste vrijwilliger) thuis?
..haar hele huis dan vol met kinderen was?
..zij er rustig onder bleef?
..ik dat enorm knap vind?
..mijn gemiddelde bedtijd zo rond 20.45uur was?
..ik me daar nu nog zo'n beetje aan houdt?
..je dan vroeg wakker bent, zodat je veel kan doen zolang het licht is?
..in de laatste week er in de kliniek een jongen kwam met een hele dikke rechterhand?
..hij erop was gevallen?
..ik hem in Nederland gelijk naar een huisarts had gestuurd voor een rontgenfoto?
..dit in Indonesie iets moeiljker is omdat je dan naar Singtang moet?
..Singtang ongeveer 5 uur reizen is?
..de verwachting was dat ze niks voor hem zouden doen, ook al was er een middenhandsbeentje gebroken?
..ik denk dat hij een breuk had?
..hij er met wat verbinden er gewoon mee door is gegaan?
..ik hoop dat hij er geen blijvende beperking aan over houdt?
..de reis vanaf Living Water Village startte op vrijdagmorgen om 5.15 uur?
..ik met de schoolbus ben meegegaan naar Nanga Pinoh?
..de schoolkinderen elke dag zo vroeg weg gaan?
..ik een reisleidster meehad?
..zij die avond daarvoor pas om 23.00uur terugkwam van Kuching?
..wij in Nangaa pinoh bij het busstation afgezet zijn?
..we toen hoorden dat de bus van 6.30u niet ging?
..de eerst volgende bus pas om 8.00u ging?
..de mensen op het busstation erg nieuwsgierig naar mij waren?
..iemand me ten huwelijk vroeg? TIDAK (NEE)
..de bus uiteindelijk pas om half negen vertrok?
..mijn reismaatje toen al twijfelde of we wel om vijf uur bij de grens zouden zijn?
..de grens tussen Indonesie en Maleisie om vijf uur sluit?
..het dus erg belangrijk was dat we daar op tijd waren?
..het enorm vol was in de bus?
..ik klem zat tussen mijn reismaatje en mensen die op de grond zaten?
..de stoelen zo breed zijn dat een half been in het gangpad hangt?
..je bijna niet kan gaan verzitten?
..je alle kanten op wordt geslingerd omdat er veel grote gaten in de weg zitten?
..gaten betere snelheidsbeperkende maatregelen zijn als drempels en wegversmallingen?
..ik na 3 uur echt niet meer stil kon zitten?
..we in totaal 6 uur in die bus hebben gezeten?
..we toen in een luxe auto met airco verder zijn gereisd?
..we toen nog iets meer als twee uur te gaan hadden?
..mijn reismaatje de chauffeur flink opgejut heeft?
..hij hard doorreed?
..hij maar 1 hond heeft geraakt onderweg?
..we uiteindelijk om 16.45uur de grens over waren?
..we daarna nog twee uur in een busje hebben gezeten voordat we op de plaats van bestemming waren?
..ik toen enorme trek had, aangezien de reis 14 uur had geduurd en we geen tijd hadden gehad voor een lunch?
..Mijn stranddag erg kort was doordat het vanaf 14.00uur regende
..dat uiteindelijk wel goed was, omdat ik anders enorm was verbrand?
..ik vandaag naar het Bako National Park ben geweest?
..ik daar 3 verschillende soorten apen heb gezien?
..daar ook de neusaap bij was?
..deze aap in het Indonesisch orang belanda heet?
..Belanda Nederland betekent?
..de aap om zijn neus vernoemd is naar de Nederlanders?
..ik best moe was nadat mijn gids 4 uur lang voor me uit was gerend?
..het berg op berg af was?
..dit smalle jungle-paadjes waren?
..het daar super mooi is?
..ik morgen orang utans hoop te zien?
..ik er nu mee ga stoppen
..ik jullie allemaal een fijne dag verder wens!
xx

  • 07 November 2011 - 12:21

    Jessica:

    Wist je dat:
    ik heeeel heeel hard heb gelachen om je verhaal?
    Ik nog steeds lach?
    Ik het leuk vind om al je verhalen te lezen?
    Ik ook wel een beetje jaloers ben op je?
    Behalve het vroege opstaan uiteraard?
    ik niet snap waarom je het huwelijksaanzoek niet hebt aangenomen?
    anders hadden wij een feestje in Indonesie?
    Ik denk dat jouw denknederlandse tijd anders is dan de werkelijke nederlandse tijd?
    omdat jij mij om 00.15 en 01.00 sms'jes verstuurd?
    Ik toevallig elke keer wakker was?
    Ik heel graag ook om 20.45 op bed lig?
    Maar ik kinderen heb die niet van kleuren houden?
    Ik jou toch wel mis?
    Maar Nicole een goeie vervanger was vrijdag?
    Ik jou een hele leuke reis verder wens?
    Mijn kinderen jou ook missen?
    Boaz bijna niet meer weet wie tanne is?
    Ik nu ga leren, want dat moet ook nog gebeuren?

    Doegie!!

  • 07 November 2011 - 12:25

    Jessica:

    o ja,
    en wist je dat wij nog niet eens chocolademelk op hebben, wist je dat het hier een verlate zomer is die jij nu mist.......

  • 07 November 2011 - 14:40

    Papa:

    ....één dwaze vertelster meer kan vragen dan alle wijze lezers kunnen beantwoorden?

  • 07 November 2011 - 14:55

    Mama:

    weet je dat ik niet jaloers ben op je, uren zitten in een hobbelbus?
    weet je dat ik ook een poosje moest lachen om jou verslag en vooral Jessica's reactie?
    weet je dat ik een verhaal prettiger vind lezen?
    weet je dat je een lange mail van mij kunt verwachten?

  • 07 November 2011 - 18:14

    Arina:

    Familie Teunis,
    Wisten jullie dat...
    ...jullie allemaal dit schrijf talent hebben?
    ...en ik vreselijk om jullie moet lachen!
    ...we vanaf nu allemaal maar weer gewoon moeten gaan schrijven ;-)!

  • 08 November 2011 - 19:12

    Bart:

    ... ik eigenlijk een beetje moe ben van het werken en vroeg op staan
    ... na jouw verhalen en tijdstippen opeens heel wakker voel
    ... dat mijn Volvo heeeeel lekker rijdt op de vlakke weg
    ... dat we richting 'Horror Winter' gaan volgens de Duitsers
    ... dat wij dat niet geloven tot het tegendeel bewezen is
    ... dat wij vervolgens te laat zijn om winterbanden te halen
    ... dat ook ik jaloer ben op jouw reis en verhalen
    ... dat ik wel met Jessica was meegegaan om je getuigen te zijn bij je huwelijk
    ... dat ik dan wel slagroomtaart had willen hebben
    ... dat ik je wel mis hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuching

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 20816

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: