Veel vrijwilligers gaan weg... - Reisverslag uit Manggala, Indonesië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu Veel vrijwilligers gaan weg... - Reisverslag uit Manggala, Indonesië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

Veel vrijwilligers gaan weg...

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

27 Oktober 2011 | Indonesië, Manggala

Hay everybody!

Van te voren heb ik aan veel mensen verteld dat ik misschien wel de hele maand zou moeten verven. Nou dat mag ik EINDELIJK doen, haha. Na ruim 2 weken begon van de week het verven voor mij. Het was een spoedklus. In een middag moest de aula geverfd worden (dezelfde kleur als het was) omdat de aula elke morgen en veel avonden gebruikt wordt. Met z'n zessen hebben we het gered! Wel een half uurtje overgewerkt, maar ja, dat hoort er dan bij. Helaas was 1 muur niet goed genoeg gedaan (die muur had ik niet geverfd gelukkig) dus die mocht ik de volgende middag nog een keer doen. Dus al twee middagen geverfd.
Verder heb ik 3 ochtenden geholpen met het inpakken van de kerstkado's. Ja daar zijn ze nu al erg druk mee. Er moesten bijna 500 kado's ingepakt worden. Er liepen drie vaste medewerkers (Indonesiers) die alles bij elkaar zochten, voor elk kind een uniek pakketje. In een pakketje gingen meerdere kadootjes, zodat het inpakken nog een lastig karwei was. Maar het leukste is nog wat er in gaat. Veel bruikbare spullen als kammen, haarspullen, zeep, riemen (van Pukkelpop!) en pennen e.d. Maar een aantal spullen snap ik niet, bij jongens echte meidenknuffels, roze etuis en bij heeeeel veel een muts en handschoenen. Als of je die hier ooit nodig hebt. Haha, voor Borneo is het nu vrij koud, 's ochtends om 5 uur schat ik het rond de 20 graden.
Een paar jongens hebben al zo'n mooie muts en die vinden het stoer om het te dragen... Het lijkt mij enorm heet, maar ja je moet iets om 'cool' te zijn.
Alle kado's zijn al ingepakt, dus kerst mag komen!

Het wordt erg rustig met vrijwilligers. Vorige week is er al een groep van 16 op 1 dag vertrokken. Van de week zijn 5 Nederlanders die met mij mee gereisd waren vanuit Kuching ook weggegaan. Verder gaan de verpleegkundige (een kamergenootje) en de arts (ook een jonge meid) morgen weg om een nieuw visum te halen. Zij komen woensdagavond weer terug. En mijn andere kamergenootje vertrekt zaterdag om terug naar Belgie te gaan. Dat betekent dat ik een eigen kamer heb voor een aantal dagen. Zaterdag vertrekken ook nog 3 anderen, dus er is een grote uittocht... Mijn vertrek is gepland op 5 november, de dag dat mijn visum voor Indonesie afloopt. Dus het mag niet gebeuren dat ik auto/buspech heb, anders ben ik illegaal in Indonesie.
Het einde is dus in zicht! Dan gaat het reizen pas echt beginnen!

xx

  • 27 Oktober 2011 - 10:38

    Jessica:

    heeeey Sis,

    Jammer zeg dat al die mensen weggaan. Blijft er nog wel wat over? Je bent goed bezig met verven daar. Je komt iig goed voorbereid terug!!! wij hebben ook luizencontrole nodig en ons hele huis moet weer geverft worden :-). Zijn wij ff blij met jou!!!
    Foto's waren tof! Zo zien we een beetje hoe het daar uit ziet. Erg mooi!
    Gaat trouwens snel de dagen. Jij moet daar binnenkort alweer weg. Dag nadat de Bergrace is..... zal aan je denken hi hi.. mis je wel hoor. Alles raakt in een slopje.... moet mezelf dwingen om te gaan, en dat lukt uiteraard niet altijd (.
    Veel plezier nog en is super om elke keer de verhalen te lezen. Je hebt iig goed internet daar!
    greetz
    Jessica

  • 27 Oktober 2011 - 15:22

    Fred:

    Hoi Marianne, de vrijwilligers worden, neem ik aan, toch wel vervangen? Er komt anders wel veel werk op de schouders van de achterblijvers. Ik ben toch heel erg benieuwd hoe de kerstman het gaat doen met die 500 kado's daar in de rimboe.
    Tjonge, nog anderhalve week en dan zit het er daar alweer op. Time flies when your having fun.
    Tot je volgende post!
    Groeten, Fred.

  • 28 Oktober 2011 - 17:08

    Kyra Van Der Steen:

    wist je dat ik op turnen gaa!
    jij zat bij martin?
    nou ik zit nu bij zijn broer leuk he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Manggala

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 20821

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: