nu is het echte werken begonnen... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu nu is het echte werken begonnen... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

nu is het echte werken begonnen...

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

12 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Ha lieve mensen,

Bedankt voor alle beterschap wensen en het bidden. Het heeft zeker geholpen. Dinsdag heb ik wel nog wat extra geslapen maar ook al wat kunnen helpen. In de clinic (een soort van spreekkamer van de dokter) kon ik wat schoonmaken terwijl de dokter en verpleegkundige alle spullen aan het ordenen waren. Daarna had ik om 4 uur mijn eerste "eigen patienten", doorgestuurd door de arts. Dus net echt...

Vandaag ben ik weer gewoon gaan eten, maar het zat niet mee. Vanmiddag bij de lunch dacht ik boontjes op te scheppen. En de eerste smaakte best redelijk (ik had namelijk enorme trek na het schoonmaken van de jongenskamers (Nederlandse dames staan bekend om het goede schoonmaken...)), maar op een gegeven moment was het zo enorm pittig dat ik vijf minuten tranen over mijn wangen had lopen. (Peet ik kan me nu voorstellen hoe jij je in India hebt gevoeld;-)) Later hoorde ik dat de meiden in de keuken niet precies wisten wat de groente was, ze hadden voor geproefd het smaakte naar pittige bonen. Maar het waren dus gewoon PEPERSSS!!!! Ik was gelukkig niet de enige die zo'n enorm pittige er tussen had zitten. Het gevolg van dit incident is wel dat ik vanavond een klein beetje groente en twee vruchten op heb, want ik had niet zo'n trek meer in mijn eten.

Vanmiddag hebben we met heel veel kinderen geknutseld, kleuren, knippen, vouwen, e.d.. Ze vinden dat geweldig. Zelfs de drukste worden er rustig van.

Oja, en vanochtend (rond 6.00uur) had een van de honden een rat te pakken, toen die vlak voor mijn voeten langs gleed was ie nog in leven.... ahhhhh, ik ben maar snel naar binnen gegaan...

Zo dat was mijn dag! Hoe was die van jullie...(mail maar)
xx Marianne

  • 12 Oktober 2011 - 14:46

    Jessica:

    ha ha ha, uhm mijn dag..... tja, regen, regen regen...... koud, door regen naar school, door regen boodschappen doen, door regen weer naar school, door de regen naar het voetbalveld en daar een klein jongetje in de regen achtergelaten, door de regen naar de muziekschool om vervolgens een half uurtje droog te zitten, daarna weer door de regen naar huis.... ga nu de deur niet meer uit. Heb drie kids in de pyjama zitten :-) (tis half vijf). Dusse..... geef mij maar pepers en een rat!!!!!
    Leuk om te lezen Marianne. Kan je ook nuttige dingen doen met je 'patientjes'?
    Tot over 82 dagen!
    greetz

  • 12 Oktober 2011 - 15:55

    Miranda:

    Heeeyyyy, nou t is hier vooral erg nat en koud dus geniet daar maar lekker. Vandaag geen turnen omdat t Paardenmarkt is. Dus lekker genieten van een dagje vrij. Zo uit eten, want mn ouders zijn vandaag 50 jr getrouwd! Leuk om je berichtjes te lezen. Liefss v Miranda xx

  • 12 Oktober 2011 - 17:20

    Edith:

    tja.. jij had hete pepers, wij verse spinazie. Het blijft toch lastig inschatten hoeveel je overhoud na het koken. Best wel weinig. Sommigen bij ons vonden dat niet zo erg. Ze hoefden daardoor maar een schep.
    Lekker met veel aardappelen en een stuk runderworst.
    Mis jij aardappelen of heb je die daar ook? Wat had je bij de pepers eigenlijk? Rijst? Of is het kipdag?
    Ook aan deze kant veel regen. De rondweg is dus niet hoog genoeg! haha.
    Groeten van ons allemaal.

  • 12 Oktober 2011 - 17:35

    Fred:

    Hoi Marianne, nu moet ik zeggen dat ik verzot ben op "pedis" eten, maar om nou meteen pepers te gaan eten....mwah.
    Met dat gecreabea denk ik dat je op deze manier gauw een band met de kinderen kan opbouwen. Maar het mooiste vind ik toch wel, dat je je kan uitleven met je fysio daar.
    Tja, verder kan ik je vertellen dat ook mijn dag (en ik denk die van iedereen hier in Nederland) flink verregend is. En met 12 graden is het hier nu echt wel herfst. Te bedenken dat het bij jou 33 graden is. Maar goed, bij mij hier rennen er geen honden in de rondte met ratten in hun bek, denk ik dan maar weer. Houdoe, Fred.

  • 12 Oktober 2011 - 18:18

    Petra:

    Fijn dat je weer beter bent, geniet er van!! En succes met knutselen enne.. sterkte met de ratten :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 20821

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: