mijn eerste werkdag - Reisverslag uit Manggal, Indonesië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu mijn eerste werkdag - Reisverslag uit Manggal, Indonesië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

mijn eerste werkdag

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

10 Oktober 2011 | Indonesië, Manggal

Hallo allemaal,

Nou vandaag was mijn eerste officiele werkdag. Maar die is wat anders verlopen als ik van te voren had gedacht. Het grootste gedeelte van de dag heb ik op bed gelegen. Gister was ik al niet helemaal fit, aan de race. En dat zette vannacht door. Ik sliep slecht en om vijf uur 's ochtends had ik 38,5 graden... Dus ben ik verder gaan slapen en tegen een uur of negen opnieuw wakker geworden. Toen ging het al iets beter (misschien kwam dat alleen door de paracetamol). Toen ik een uurtje op was en wat kleine dingetjes in en om de kamer had gedaan was het hoog tijd om weer te gaan liggen... Gelukkig voelde ik met vanmiddag al weer wat beter en was de temperatuur zonder paracetamol wat gezakt. De Nederlandse op mijn kamer is verpleegkundige dus ik heb mijn prive verpleegkundige!!! Ik heb een boel gegeten vandaag (3x toast en een cup-a-soup...)(Jess, ik doe ook me best om af te vallen haha)
Maar ja, dan heb ik het maar gehad en kan ik straks weer fris aan de gang voor de rest van de periode(ik hoop na morgen).

Nog even over de gang van zaken hier; het is de normaalste zaak van de wereld om boven op de Landrover/bus te zitten, dus dat heb ik uiteraard gedaan op dag 1 tijdens de tour.
Er wordt bijna dagelijks gezwommen in de rivier, de ene dag de meiden en de andere dag de jongens. Wij als dames moeten uiteraard in onze kleren zwemmen. Verder ga ik waarschijnlijk een keer op een grote band over de rivier, een tocht van bijna anderhalf uur door de jungle, lijkt me super mooi.
Het rivier water wordt hier veel gebruikt, om mee te douchen, wassen en voor de toilet. Het regenwater wordt overal opgevangen en via een buizen stelsel naar een tank gebracht. Daar gaat het door een filter om gebruit te worden als drink water... (misschien dat mijn darmen daarvan van streek zijn geraakt...)

Op dit moment zijn grote Engelse mannen buiten aan het spelen met de kleinste kinderen (de rest maak hun huiswerk, dat vinden ze leuk...). Het is super leuk om te zien dat de kinderen in de Engelsen naar boven komt en dat de kinderen het fantastisch vinden.

Groetjes!
Marianne

  • 10 Oktober 2011 - 12:52

    Carola:

    Nou... hoe was het ook al weer? Een goed begin is het halve werk.... ;-)
    Balen zeg! Beterschap! en geniet van je prive verpleegkundige, dat heb je niet overal...

  • 10 Oktober 2011 - 13:15

    Mama:

    Een rust voor mij om te weten dat je er een privé verpleegkundige op na houdt, hopelijk bouw je gelijk wat anti stoffen op tegen deze darminfectie!
    Wat zou je werkzaamheden geweest zijn als je niet ziek geworden was?

  • 10 Oktober 2011 - 14:05

    Armanda:

    He Marianne,

    Dat is wel wat minder om ziek te zijn ik hoop dat je je snel weer beter voelt en lekker aan de slag kan daar.
    Groetjes

  • 10 Oktober 2011 - 15:19

    Fred:

    Hey Marianne, altijd link om je water niet eerst te koken. Dit is niet bepaald een goed begin, zal ik maar zeggen. Een geluk dat je je privé zuster bij de hand hebt. Maar nu weet ik eigenlijk nog niet wat je taakjes zijn daar. Dat op zo'n tractorband op de rivier lijkt me helemaal gaaf. Hoewel ik me afvraag wat er zoal leeft in het water. Ben erg benieuwd hoe het er daar uitziet. Stuur je ons nog kiekjes op?
    Groeten, Fred.

  • 10 Oktober 2011 - 17:18

    Arina:

    Beterschap!! Heb je het idd nu maar gehad ;-)

  • 10 Oktober 2011 - 17:45

    Jessica:

    maar ik ga winnen hoor :-)

    Nee, alle gekheden op een stokje... balen van de infectie. Idd te hopen dat dit de eerste en de laatste keer was en dat je inmiddels wat antistoffen hebt gecreeerd!
    Leuk dat er zoveel mensen daar zijn om de kids lekker bezig te houden. Geniet er verder nog van
    greetz

  • 10 Oktober 2011 - 19:24

    Anfred:

    hoi Marianne, ach ja dat kan helaas gebeuren. Op naar betere (darm)-tijden. Morgen even aan ons denken als we hard trainen dan doen we samen even de 1e tul. Groetjes van Anfred

  • 10 Oktober 2011 - 19:25

    Petra:

    Pff... dat is ook balen dat je gelijk ziek bent. Hopelijk duurt het niet te lang! Dan lekker genieten! (bv met die band over de rivier, dat klinkt wel cool :D )

  • 10 Oktober 2011 - 20:39

    Maike:

    Sjee, dat is wel balen meteen op t begin! Maar hopelijk heb je t dadelijk dan wel gehad en heb je wat weerstand tegen t water opgebouwd ;)

    Ben heel benieuwd naar foto's dus hopelijk volgen die snel!

    Groetjes, Maike.

  • 11 Oktober 2011 - 14:06

    Vincent:

    Hoi Mariann!!

    Bedankt voor je link. We gaan voor je gezondheid bidden vanavond, dus mocht die in een keer over zijn... :)
    Veel plezier en energie voor de komende tijd en ik kijk uit naar nog meer verhalen van je!

    Groeten en zegen,
    Vincent

  • 11 Oktober 2011 - 20:15

    Maarten:

    Beterschap en veel plezier als je weer helemaal in de running bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Manggal

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 20817

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: