twee citytrips in een week! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu twee citytrips in een week! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marianne Teunis - WaarBenJij.nu

twee citytrips in een week!

Door: borneoaustralie

Blijf op de hoogte en volg Marianne

10 December 2011 | Australië, Melbourne

G'day!
Mijn tweede citytrip van deze week zit er alweer bijna op. Morgen verlaat ik Melbourne om een driedaagse trip naar Adelaide te maken, inclusief de Great Ocean Road...

Maar natuurlijk een verslag van de twee grootste steden van Australie.
Sydney en Melbourne, beide grote steden, vol mensen, veel Aziaten en leuke plekken om rond te hangen zowel op drukke plekken (Sydney: Darling Harbour, nabij het Opera House - Melbourne: Southbank en Bourkestreet (=shopping area!!!)) en parken (Sydney Botanical Gardens, Hyde Park - Melbourne Alexandra Gardens) en beide steden hebben strand, maar wat dat betreft is Sydney toch wel veel mooier!!

In Sydney heb ik op dag 2 een hele mooie wandeling van 10 km gemaakt, langs verschillende stranden in het noorden van de stad. Ik sliep bij bekenden (Tineke Timmer voor de gene die haar kennen) en deze wandeling werd door hen aanbevolen. En terecht. Je bent continu in de stad, maar merkt er niks van. Je loopt over smalle paadjes en langs hoge afgronden met de zee continu als achtergrond geluid. Na 2,5 uur kwam ik in Manly Beach en heb de ferry naar het centrum genomen, 30 minuten! Het centrum een beetje verkent en een hostel voor de volgende twee dagen gezocht. De eerste twee waren vol, gelukkig was er nog een dichtbij, daar was wel een slaapplekje voor me... Toen met de bus terug naar mijn logeeradresje, een trip van een uur. Toen ik op het bord keek hoe laat de bus zou gaan, werd me eerst vriendelijk gevraagd waar ik heen moest, ik was bij de goede halte en vervolgens werd ik vriendelijk doch dringend verzocht achteraan de rij aan te sluiten. Ja ze staan hier netjes in de rij voor de bus. Het is niet als in Nederland waar je een strategisch plekje zoekt om een zitplek te kunnen veroveren. Maar er was zitplek genoeg, dus dat was geen probleem. (Tot nu is de bus de enige plek waar ze in de rij blijven staan, bij trein en tram doen ze het iig niet).
De volgende dag de stad verder verkent. En de dag erna naar de Blue Mountains, twee uur met de trein naar het westen. Daar een hop-on hop-off bus genomen. En heerlijk kunnen wandelen en klauteren. Het is daar super mooi (foto's volgen vast nog een keer) en op de meeste wandelroutes waren niet veel toeristen te vinden, die gingen alleen naar de makkelijk begaanbare plekken ;-). In de blue mountains staan ook de Three Sister (voor de insiders). Verder zijn er veel watervallen. Ik heb het hele end naar beneden gelopen om vervolgens met de steilste trein van het zuidelijk halfrond weer naar boven te gaan.
's Avonds had ik een Nederlands avondje. Ik had afgesproken om met twee Nederlandse jongens (ontmoet bij mijn tour op Fraser Island) te gaan eten. Zij namen hun Nederlandse kamergenootje mee. Na het eten bij hen in het hostel gekaart, waar vervolgens nog 3 Nederlandse jongens erbij kwamen zitten. Met z'n alle uit, en ik dronk mijn water uit een plastic Heineke glas, en om de Hollandse avond compleet te maken regende het buiten continu... Was een leuke laatste avond in Sydney.

Sydney kent dus een Nederlandse zomer, regen en kou +/- 20 graden overdag met wind. Ja ik heb eindelijk mijn lange broeken aangehad. Heb ik ze toch niet voor niks de hele tijd meegesjouwd ;-)

Melbourne was een verademing, het was er lekker warm :-). Gister de stad verkent, in de Alexandra Gardens een klein dutje gedaan (deze keer heb ik niet zo lekker geslapen in de nachtbus). En 's middags naar het shopping gedeelte! Daar was het lekker druk op vrijdag middag.
In de Woolworth (supermarkt) een Nederlands schap gevonden! Jaja, daar hebben ze drop, speculaas, stroopwafels, appelstroop en King. Maar de stroopwafels zijn niet zo lekker als in Nederland ben ik achter gekomen.

Vandaag eerst naar de Queen VIctoria Markets. Een van de grootste niet overdekte markten van het zuidelijk halfrond. Je hebt er heel veel kramen met kleding en zeker 40 kraampjes voor groente en fruit, dus jullie kunnen wel raden dat er een lawaai van jewelste was, met al die marktkooplui.
Vanmiddag naar het strand (ja die moet ik hier toch ook ff zien) Maar dit vijf meter brede strand is niet zo heel bijzonder (de buurt was wel leuk, St Kilda Beach). Wat wel opviel was de enorm donkere lucht boven de zee. Maar pas om 6 uur begon het te regenen...

In een week twee citytrips is best veel. Maar morgen ga ik vooral weer van de natuur genieten!

xx

  • 11 December 2011 - 14:33

    Mama:

    Je gaat ineens met een sneltrein vaart door Australië, tijd begint te dringen voor je. Geniet van de great ocean road en je reisje naar het midden van dit enorme continent. Over drie weken vlieg je terug naar Nederland besef ik, het lijkt zo weer voorbij.
    De dvd van het duiken was geweldig, we hebben met z'n allen genoten.

  • 11 December 2011 - 18:37

    Jessica:

    hey sis,
    ja we hebben idd met z'n allen genoten van je film! Super man! Echt geweldig om mee te maken! De kinderen waren vooral onder de indruk van de haai die in het filmpje voor kwam :) Dat je dat durft!
    Ondertussen hebben we een aantal verjaardagen gehad waar je erg wordt gemist hoor. Wor tiet daje weer trug kom! Enne... mis je ook met rennen. is dramatisch.... help me!

    Geniet ervan de komende tijd. Doe de groeten aan alle neven en nichten straks en have fun in Perth.
    O ja, was het gezellig bij 10? wonen ze daar leuk?

    groetjes
    Jessica

  • 12 December 2011 - 08:25

    Fred:

    Hoi Marianne,
    Twee van zulke grote steden aandoen in een week, die ook nog eens niet naast elkaar liggen, is behoorlijk aanpoten. Maar wel mooi. Het is een feest van herkenning. De drie zusjes heb ik mogen bekijken vanuit een helicopter. En de Queen Victoria Market kan ik nog bijna ruiken. Ben weer zeer benieuwd naar de foto's.
    Take good care and no worrie's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

3 maanden weg

Recente Reisverslagen:

21 December 2011

Foto's!!!

20 December 2011

Outback - DE rots!

13 December 2011

Wildlife! @ Great Ocean Road en Grampians

10 December 2011

twee citytrips in een week!

05 December 2011

Sinterklaas
Marianne

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 20801

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 02 Januari 2012

3 maanden weg

Landen bezocht: